TV Krant

Overboard (2018)


OVERBOARD.jpg
Iets meer dan dertig jaar geleden kwam ‘Overboard’ uit met Goldie Hawn en Kurt Russell. Nu is er de remake die precies hetzelfde is, maar tegelijkertijd helemaal anders. Een prima romantische komedie die lekker vet wordt aangezet.

Het verhaal van ‘Overboard’ is in deze nieuwe versie hetzelfde gebleven, maar dan wel omgedraaid. Was in het origineel het vrouwelijke personage verwaand, onuitstaanbaar en snobistisch, in deze remake is die rol voor
de man. Leonardo (Eugenio Derbez) is een rijkeluiszoontje dat zijn personeel als voetveeg gebruikt en zelf geen klap uitvoert. Hij beledigt tapijtreinigster Kate (Anna Faris) en duwt haar zelfs overboord. Even later valt
hij zelf dronken in het water, spoelt aan maar blijkt zijn geheugen kwijt te zijn.

Verwend ventje
Kate doet zich voor als zijn vrouw om het verwende ventje eens flink aan het werk te zetten: thuis en in de bouw, waar hij met zijn poezelige handjes uitgelachen wordt. Vervolgens voltrekt zich het metamorfosewonder zoals in ‘The family man’ met Nicolas Cage of ‘A Christmas carol’: Leonardo wordt langzamerhand een behulpzame, lieve en zorgzame echtgenoot en vader van Kate’s drie kinderen. Maar wat als hij de waarheid hoort…?

Overacteren
Alles in de film wordt vet aangezet en met name het spel van Derbez neigt soms naar overacteren. Ook alle bijfiguren doen er flink wat schepjes bovenop, zoals een eigenzinnige Schotse butler en een bouwvakker die voortdurend ‘The godfather’ quote. Maar dat overdrijven werkt wonderlijk genoeg uitstekend, en zorgt voor klinkklare humor. Zelfs de meest kritische kijker zet halverwege zijn bedenkingen overboord om mee te lachen met deze vrolijke romkom.